πηγή :maga.gr

Η παρουσία των ιστολογίων στον παγκόσμιο ιστό αποτελεί μια μορφή διαδικτυακής δημοσιογραφίας που υλοποιεί την έννοια της δημοσιογραφίας των πολιτών και συμβάλλει ουσιαστικά στον εκδημοκρατισμό της δημόσιας επικοινωνίας.

Οι φορείς της δεν είναι εργαζόμενοι στο χώρο των ΜΜΕ αλλά χρήστες του διαδικτύου που δεν έχουν επαγγελματική σχέση με την τέταρτη εξουσία.
πηγή :maga.gr

Τετάρτη, 8 Μαΐου 2013

«Κτερίσματα»





Χώρος Τέχνης «24»
Σπευσίππου 38, 10676 Αθήνα

Εγκαίνια:
Τρίτη 14 Μαΐου, 20.00 μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης:
14 Μαΐου έως 29 Ιουνίου 2013


Είσοδος Ελεύθερη
Ο Χώρος Τέχνης «24» και «Η άλλη Αρκαδία», διοργανώνουν την ομαδική έκθεση με τίτλο «Κτερίσματα», με έργα της Καλλιόπης Ασαργιωτάκη, του Τάσου Μαντζαβίνου, και φωτογραφίες του Μισέλ Φάις.

Ο Τάσος Μαντζαβίνος και η Καλλιόπη Ασαργιωτάκη, με αφορμή το τελευταίο μυθιστόρημα του Μισέλ Φάις Κτερίσματα (Εκδόσεις Πατάκη), δημιούργησαν ένα ιδιαίτερο σύμπαν από λάδια, ακουαρέλες και σχέδια, όπου «ξαναδιαβάζουν» εικαστικά τη θρυμματισμένη πρόζα και την ερωτική θανατογραφία των Κτερισμάτων. Στην έκθεση συμμετέχει με δώδεκα ασπρόμαυρα φωτογραφικά δίπτυχα και ο συγγραφέας.

Η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα, στον κατάλογο της έκθεσης, φωτίζοντας πτυχές και διαθέσεις ανά καλλιτέχνη στον πρόλογο της, επισημαίνει για τον Τάσο Μαντζαβίνο:
«Ο Μαντζαβίνος επανέρχεται στη μοναχική μορφή του εαυτού του που κουβαλάει από τη φύση της τον "γδαρμένο εαυτό" του Φάις. Οι κυρτωμένες φιγούρες του φέρουν τα γνωστά αρχετυπικά πρόσωπα-μάσκες και η σκληροτράχηλη μορφολογία των σωμάτων τους μοιάζει να αντιστοιχεί στη μορφολογία της σημαδεμένης ψυχής τους. Το μαύρο της αδιέξοδης Κομοτηνής του ήρωα γίνεται το βόρειο σκοτεινιασμένο μπλε της θάλασσας του Μαντζαβίνου, που στην άκρη της η μάνα κι ο γιος των Κτερισμάτων ξορκίζουν σφιχτοπιασμένοι χέρι-χέρι έναν αναπόφευκτο χωρισμό».

Ενώ για την Ασαργιωτάκη υπογραμμίζει:
«Οι μορφές της Ασαργιωτάκη ανακαλούν επιτύμβια ανάγλυφα, έγκλειστες σε έναν κόσμο ιδιωτικό. Η ζωγράφος μοιάζει να τις παρατηρεί σαν μέσα από ένα διάφανο ύφασμα, όπως ο αφηγητής των Κτερισμάτων τους ήρωες που αποτελούν τη δική του ζωή. Άχνα υφασμάτων κάτω από μεσοφόρια με πόδια που δεν ερεθίζουν και ημίγυμνα σώματα που δεν πείθουν για τη σαρκικότητά τους: κεντημένα στο χειροποίητο χαρτί με χρυσοποίκιλτες γραμμές, οι λεπτομέρειές τους γίνονται θέμα του έργου και το καθιστούν βαρύτιμο. Το ενοχικό μεσημεριανό μοίρασμα του κρεβατιού με τον γονιό αποδίδεται από ψηλά, με γραμμές που χαράζουν, ενώ άλλες κυκλώνουν απόμακρα τη ντροπή μιας μορφής με τα χέρια στα μάτια. Η εικόνα του πατέρα διαλύεται μέσα στην αφαίρεση της νερομπογιάς, όπως χάνεται σιγανά η ανάμνηση της μορφής ενός αγαπημένου προσώπου».

Τέλος σημειώνει για τον Φάις:
«Το δισυπόστατο των φωτογραφικών διπτύχων του Φάις μοιάζει να αντικατοπτρίζει και να συνενώνει όλη την προβληματική της έκθεσης και τη σχέση της με το βιβλίο – της «σαρκικής, ενύπνιας και γλωσσικής περιπέτειας» της ζωής του ήρωα και αφηγητή των Κτερισμάτων. Οι νεκρικές φωτογραφίες του Φάις συνδιαλέγονται με τα σχέδια της Ασαργιωτάκη: όνειρα θανάτου, αποσύνθεση ερωτικών λειψάνων, υγρασία παρελθόντος πάθους, απενεργοποιημένη ψυχή. Οι φωτογραφίες της νεαρής γυναίκας ανταποκρίνονται στα έργα του Μαντζαβίνου: ακατέργαστος φόβος, αδύνατος έρωτας, ωμή λαγνεία, σώμα τώρα».

Επίσης, στον κατάλογο της έκθεσης, σημειώνει μεταξύ άλλων, ο κριτικός λογοτεχνίας Βαγγέλης Χατζηβασιλείου για το βιβλίο του Φάις:
«Ο Φάις οργανώνει στα Κτερίσματα μια πυρετική αφήγηση με αδιάκοπες μεταπτώσεις εναλλάσσοντας την επαγωγική διατύπωση με τις υπερβάσεις μιας αφαιρετικά συγκεκομμένης γραφής, τη συντεταγμένη φράση με τον ταραχώδη λόγο μιας ωχρής (σκόπιμα δεν λέω θλιμμένης) μανίας και το δεύτερο ενικό του εσωτερικού μονολόγου με το πρώτο πρόσωπο της δραματικής εξομολόγησης ή με την πολυφωνία του θεατρικού διαλόγου.
Δεν υπάρχει, νομίζω, αμφιβολία πως τα Κτερίσματα συνιστούν μια πυκνή επιτομή του έργου του Φάις. Ένα έργο στο οποίο η αυστηρά οριοθετημένη περιοχή του ιδιωτικού θα κατορθώσει να μεταδώσει προς τα έξω το συγκλονιστικό της ρίγος χάρη στην απαραμείωτη εκείνη δύναμη της λογοτεχνίας να μετασχηματίζει εκ βάθρων το ατομικό για να το αναγάγει σε καθολικό».

Η έκθεση Κτερίσματα όμως, εκτός από το εκθεσιακό κομμάτι θα έχει και τρεις ενδιαφέρουσες παράπλευρες δράσεις που θα κατανέμονται σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης:

Στις 29 Μαΐου, στις 8.30 μ.μ. η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα και ο κριτικός λογοτεχνίας Βαγγέλης Χατζηβασιλείου θα συνομιλήσουν με θέμα: «Η ερωτική θανατογραφία στην τέχνη και στη λογοτεχνία», με αφορμή το βιβλίο του Φάις.

Στις 6 Ιουνίου, στις 8.30 μ.μ., οι ηθοποιoί Όλια Λαζαρίδου και Αλεξία Καλτσίκη θα διαβάσουν αποσπάσματα από τα Κτερίσματα.

Στις 13 Ιουνίου, στις 8.30 μ.μ., η σκηνοθέτης και τραγουδίστρια Μάρθα Φριτζήλα θα ερμηνεύσει και θα σκηνοθετήσει τραγούδια (ελληνικά και ξένα) που προκύπτουν από τα κείμενα και τις εικόνες αυτής της συνάντησης.

Ο Χώρος Τέχνης «24» συνεχίζει συστηματικά, απαιτητικά και αταλάντευτα να φέρνει κοντά τον φιλότεχνο με τον βιβλιόφιλο (τώρα και τον θεατρόφιλο και τον μουσικόφιλο) μέσα από εκθέσεις και προτάσεις που δημιουργούν πλαίσιο ανταλλαγής και αλληλοεπίδρασης μεταξύ κοινού και δημιουργών.

Χώρος Τέχνης «24»Χώρος Τέχνης «24»
Σπευσίππου 38, 10676 Αθήνα, Τηλ/Fax 210 7217897elsakareli@gmail.com

Διάρκεια Έκθεσης: 14 Μαΐου έως 29 Ιουνίου 2013
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή: 11.00 – 14.00, 18.30 – 21.00, Σάββατο: 11.00 – 14.00

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου