πηγή :maga.gr

Η παρουσία των ιστολογίων στον παγκόσμιο ιστό αποτελεί μια μορφή διαδικτυακής δημοσιογραφίας που υλοποιεί την έννοια της δημοσιογραφίας των πολιτών και συμβάλλει ουσιαστικά στον εκδημοκρατισμό της δημόσιας επικοινωνίας.

Οι φορείς της δεν είναι εργαζόμενοι στο χώρο των ΜΜΕ αλλά χρήστες του διαδικτύου που δεν έχουν επαγγελματική σχέση με την τέταρτη εξουσία.
πηγή :maga.gr

Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Η τέχνη σε περιόδους κρίσης..!!!!

Στην Αργεντινή κατά την κορύφωση της κρίσης που προέκυψε από τη χρεωκοπία της χώρας συνέβη κάτι απρόσμενο, ενώ το 60% του πληθυσμού ζούσε κάτω από τα όρια της φτώχειας και οι μισοί από αυτούς σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας, η θεατρική σκηνή της χώρας φάνηκε να γνωρίζει άνθηση με 120 θέατρα να λειτουργούν στην πρωτεύουσα στα οποία ανέβαζαν παραστάσεις περισσότερες από 400 ομάδες και σχεδόν άλλες 150 παραστάσεις να ανεβαίνουν σε αυτοσχέδια θέατρα. Παράλληλα από το 2005 έως το 2008 η εξαγωγή έργων τέχνης αυξήθηκε κατά 60%, όπως αυξήθηκε θεαματικά κι ο αριθμός των μικρών γκαλερί. 
Μερικά χρόνια αργότερα στις ΗΠΑ, μια έρευνα που έγινε από το δικτυακό τόπο The Art Newspaper σε είκοσι μουσεία κατέγραψε για τη διετία 2008-2009 μια σημαντική αύξηση των επισκεπτών. Η αύξηση αυτή αφορούσε ακόμα και μουσεία με ακριβό εισιτήριο, όπως το MoMA που είναι από τα ακριβότερα στις ΗΠΑ με αντίτιμο $20 και το οποίο είχε την καλύτερη χρονιά του το 2009 με 2.8 εκατομμύρια επισκέπτες. Σε αρκετές δε περιπτώσεις, η ετήσια αύξηση επισκεπτών ήταν τόσο μεγάλη που αρκετοί διευθυντές μουσείων έδειξαν να εκπλήσσονται. Σε μια ακόμη έρευνα που έγινε σε διεθνείς οργανισμούς τέχνης, ενώ πολλοί περιμένουν δύσκολες μέρες για τα επόμενα χρόνια λόγω μείωσης των κρατικών επιχορηγήσεων συγχρόνως πιστεύουν πως η κρίση θα φέρει περισσότερο κόσμο σε μουσεία κι εκθέσεις.
Την ίδια στιγμή, στο παράλληλο σύμπαν των δημοπρασιών διάσημων έργων τέχνης τίποτα δεν δείχνει πως υπάρχει οικονομική κρίση. Στις 9 Νοεμβρίου του 2011, ενώ οι διεθνείς χρηματιστηριακές αγορές κατέρρεαν λόγω των αμφιβολιών για το ιταλικό δημόσιο χρέος, η δημοπρασία των Sotheby’s για τη μοντέρνα τέχνη κατέγραψε εισπράξεις κατά 17% μεγαλύτερες από τη υψηλότερη εκτίμηση. Το Νοέμβριο του 1987, μόλις δύο εβδομάδες μετά τη Μαύρη Δευτέρα των χρηματιστηρίων κατά την οποία ο Dow Jones έχασε σε μια μόλις ημέρα το ένα τέταρτο της αξίας του, οι Ίριδες του Van Gogh πωλήθηκαν στην τιμή ρεκόρ των $54 εκατομμυρίων.
Πως ερμηνεύονται όμως αυτές οι τάσεις; Καταρχήν λόγω της αυξημένης ανεργίας που συνεπάγεται μια οικονομική κρίση πολλοί άνθρωποι απελπισμένοι από την αδυναμία να βρουν εργασία, αργά ή γρήγορα στρέφονται στη χειροτεχνία, κατασκευάζοντας από έπιπλα μέχρι κοσμήματα με τα ελάχιστα μέσα που διαθέτουν. Αυτό έχει ως άμεσο αντίκτυπο να δημιουργούνται διάφορα παζάρια κι εκθέσεις όπου διατίθενται αυτά τα είδη. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, ο κόσμος στρέφεται στην τέχνη σε μια προσπάθεια να αναζητήσει ένα αποκούμπι από την λαίλαπα του καταναλωτισμού και των εμβόλιμων αξιών που είχε καθιερώσει η εποχή της επίπλαστης ευμάρειας. Η κρίση δημιουργεί σε όλους την ανάγκη για κοινωνική αλληλεγγύη και μέσω αυτής προκύπτουν δράσεις συλλογικής δημιουργικότητας που καθιστούν την τέχνη ως μια πτυχή της καθημερινότητας μας και συγχρόνως ως κάτι αναγκαίο.
http://theartfoundation.metamatic.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου